Jalan Menuju Syurga Via Facebook

Jalan menuju syurga via facebook, Bagaimana pendapatnya dengan kalimat itu?
Syurga itu milik siapa? apa facebook yang mempunyai . Para Pemabaca yang beriman yang di muliakan Tuhan tentunya sudah tau syurga milik siapa dan dengan jalan apa untuk mencapainya. 
Makin majunya jaman dan tekhnologi , makin aneh juga kejadian kejadian terutama di dunia maya seperti facebook. Tentunya ini bukan hal asing dilhat , banyak sekali akun fb yang memberikan jaminan syurga untuk para komentarer atau liker
Lalu bagaimana jalan menuju syurga yang berada di media sosial yang kini sangat marak dan menyebar bagai virus yang begitu menjamur. hanya dengan Like , Komen, share  serta disisipi gambar yang melas atau kajdian yang itu di anggap musibah, maka akan di jamin masuk syurga. 
Memangnya syurga milik mbahmu ????? 
Bagi pembaca yang Iman dan yakin atas adanya syurga neraka, Mungkin halhal tersebut akan di abaikan. Karena saya yakin sudah tau siapa yang memilik syurga atau neraka dan harus bagaimana untuk masuk syurga atau siapa, orang yang amalnya bagaiman sebagai penghuni neraka. 
Syurga neraka Milik Alloh SWT, yang menghuni neraka Syurga atau Neraka Hanya Alloh lah yang tau, Sudah ada Kitab yang banyak menjelaskan Tentang hal tersebut serta tatacaranya.
Berikut gambar-gambar yang didalam menjanjikan syurga atau sekedar mendoakan. 

1. Seorang Ibu yang meninggal dalam keadaan Tersenyum

Jalan Menuju Syurga Via Facebook

Semoga yang  komen amin serta like mininggal Khusnul Khotimah, Begitu Kalimat yang disertakan pada gambar tersebut.  Nah.... jika yang komen adalah Bajingan, Bencoleng, atau orang yang sama sekali tidak beriman... apa akan mati khusnul Khotimah ????? silahkan anda punya pendapat sendiri.
Setelah diperhatikan responnya juga banyak , like ada 60ribu lebih dan komen 11ribu lebih.

2. Bayi yang wafat 
bayi masuk syurga

Yang sedang Online untuk menulis komen amin, dengan begitu Bayi akan masuk syurga. Respon pada photo bayi ini juga tidak kalah bnyak dengan sebelumnya, Like 7ribu lebih komen 3ribu lebih, mungkin sampai ini masih bertambah. 
Jika bayi yang meninggal Insya Alloh akan masuk syurga dan sebagai kembang syurga (Bunga Syurga) dalam beberapa kitab dijelaskan seperti itu. 

3. Gambar Bayi yang masih didalam Rahim Ibu
Bayi Bunga Syurga
Pada photo ini mungkin lebih bijak, dan anak yang sholeh-sholehah, "Dianata amal yang akan dibawa mati adalah dianata anak yang selalu mendoakan orang tuanya" . 

4. Gambar Bayi dengan keadaan di Lumpur
Syurga UntukBayi
Kalau yang ini lebih menarik lagi, Sepeti malaikat yang mencatat kebaikan. jika 1 like dapet 10 kebaikan , jika komen 100 kebaikan jika share 1000 kebaikan. 
Bayangkan jika anda 1000x share akan berapa kebaikan yang didapat, dan tentunya bayi ini akan masuk syurga meskipun orangnya beriman atau tidak, bayi ini masih suci. 

Beberapa Contoh gambar diatas diambil dari fb, sebenarnya masih banyak sekali status yang menawarkan syurga baik untuk diri sendiri atau untuk orang yang berada pada photo.  Sekarang kembalikan ke diri masing masing, bagaimana pendapat anda tetang photo yang di anggap musibah atau unik dan disisipi kalimat yang menjanjikan syurga . Benarkan akan masuk syurganya Alloh SWT????
Pembaca yang selalu dimuliakan, anda bisa berpandapat sesuai dengan iman dan kayakinan kalian sendiri.
atau yang membagikan photo photo itu hanya mencari popularitas atas memang peduli , saya tidak bisa menghakimi. 

Dan yang terakhir,  saya doakan semoga yang Komen serta share atau Like Pasting ini akan Masuk syurga serta selalu mendapat kebaiakn beribu-ribu kali lipat... amiinnnn


********
Ikuti dan Update Artikel dari sini !

rss gplus You Tube facebook twitter